Sayfalar

15 Ara 2014

MULTİPLE MYELOM. SENİ SİNSİ ŞEY...


İyi akşamlar.
Berfin yaklaşık 4 haftadır hasta. 
İdrar kültüründe üreme oldu İlaçlara dirençli çıktı ve mecburen iğne olduk. Bugün Böbrek ultrasonumuz var. Kum yada taştan şüpheleniyor doktor. İnşallah çıkmaz diyorum ama çok da umutlu olamıyorum çünkü hem ben hemde Halitin genetiği bu konuda çok kötü. Benim bütün amcalarım ve kuzenlerimin çoğunda taş sorunu var ben bir kaç kez kum döktüm. Her uyumasında biraz biraz yazdım, yoksa kalacak. bu yazıyı cumartesi yazdım ama pazartesi yayınlanacak daha çok kişi okuyabilsin diye.   
Belki bu adı daha önce duydunuz.
Berfinin 2 ay yazısında babamın hastalığı ile ilgili net sonuçlar alacağımızı ve ona göre yazacağımı söylemiştim. 
İsterseniz biraz başından alım konunun anlaşılması için. 

Babam yaklaşık 1 yıldan biraz fazladır sürekli belinin ağrısından şikayet ediyordu. 
Defalarca beyin cerrahı ve fizik tedavi uzmanına gitmesine ve iğne , ilaç , fizik tedavilere rağmen bir türlü düzelmiyordu. 
Hatta ağrıları artıyordu. 
Konulan teşhis belde kırıktı.
Hamile iken güvendiğim bir beyin cerrahına götürdüm ve babamdan sintigrafi istedi. 
MR da sıvı görmüştü . Ne olduğunu görelim dedi. 
Sonuç temizdi. 
Ama 3 tane kırık vardı. 
Bu kırıkların da tedavisi var tabii ki şayet kırıklar yeniyse. Kemik çimentosu diye geçen bir şey ve babamı bunun için araştırma hastanelerinden birine yönlendirdi. 
Bize daha yakın olduğu için Derince deki hastaneyi seçtim. 
Haydar bey adında bir Beyin Cerrahına gittik. Kendisi gerekli şeyleri yeniden yaptı. Bana bir kaç kez babamın bir kan hastalığı olup olmadığını veya bununla ilgili ilaç kullanıp kullanmadığımı sordu. 
Bende sadece kalp stendinden dolayı aspirin kullandığını söyledim. Son gidişimizde 3 tane kırık olduğu bu kırıkların yeni olduğunu ve isterse işlemi uygulayabileceğini söyledi. Ama gözümün içine bakarak kendisini bir Hematologa götürmemi çünkü bu tarz kırıklara sebep olacak çok az şeyin olacağını söyledi. 
Düşmek , Ostereopoz yada Myelomun sebep olacağını. Ama hani bazen karşınızdaki sözlerle ısrar etmez ama bakışlarında o ısrarı görürsünüz ya işte doktor ısrarlı bakışlarla bakıyordu. Eve gelince hemen ne olduğunu araştırdım ama babama bu hastalığı kondurmak istemedim.

NOT : Kafamdan hastalığı o kadar uzaklaştırmaya çalışmışım ki hastalığın tehşisini yazmamışım. Eve geldikten sonra bir daha okumak istedim ve eksiği fark ettim. 
KEMİK İLİĞİ KANSERİ

Hemen bir dahiliye uzmanına randevu aldım, tekrar kan idrar tahlili ve Hematolojiye sevk. Bu sevk beni daha da düşündürdü. Kendime bile söyleyemediğim şey gerçek mi oluyordu. Çok kafaya takmamaya çalışıyordum . Sütüm kesilecek diye çok korktum. Hatta ara ara azalmalar oldu. Ama kızım için kendimi toparlamaya çalıştım. 
Tekrar yapılan testler ve birde kemik iliğinden sıvı alınması. Sonuçlarını beklemek. Ve en sonunda doktorun açıklaması ile kesin tanı kondu. Ben gidemediğim için yengem yanındaydı babamın. Çok koşturdu sağ olsun. Bizi haberdar ettiğinde babamla konuştum ve babamın pek de olayın farkında olmadığını anladım. Bir yerde iyi bir şeydi bu en azından moral olarak çökmeyecek.
Bu durumu sadece biz çocukları biliyoruz. Akrabalardan kimseye söylemeyi düşünmüyoruz . Toplum olarak çok da teselli eden bir toplum değiliz maalesef. 
Doktor hemen tedaviye başladı. Ayda sadece 4 gün kullanacağı ve her gün kullanacağı ilaçları var. 
Oldukça ağır bir tedavi programına girdi. İlerleyen zamanlarda ağızdan kemoterapiye başlanacak. 
Geçen hafta kontrolü vardı. Bir kaç gündür böbrekleri ağrıyordu. Tabi ki endişelendik. Bu sefer eşimi yolladım doktorla tam olarak konuşsun diye. 
Doktorun dedikleri aşağı yukarı şöyle:
Bu hastalık zaten zor bir hastalık ama babamda bulunan çeşidi çok daha nadir görülen ve çok daha fazla dikkat gerektiren bir çeşidi. 
Diğer kanser çeşitleri gibi hemen öldürmez ama böbrek kaybı , beyin kanaması, felç , kalp krizi gibi hastalıkları geçirme riski çok ama çok yüksek. 
Yüksek derecede anemiye sebep olacağı için ilerleyen zamanlarda hastanede yatıp kan transferi yapılacağını söylemiş.
Belinde , böbreklerinde yada kalbinde en ufak bir ağrıda hemen doktoruna görünecek. 
Hijyene çok dikkat edilecek . Enfeksiyon kapmayacak. 

İnternet'te Berfin'den fırsat buldukça biraz araştırdım ve okuduklarım karşısında dehşete düştüm ve bir nebzede olsa kendimizi şansı saydım.  Myelom olup doktor doktor gezip,Kırık teşhisi ile  belinden ameliyat , fizik tedavileri ve iğne tedavileri uygulanıp artık en son safhada öğrenen pek çok hasta var. 

İşte bu yazıyı yazmamdaki amaç bu. Biz Allah'tan çok şanslıydık ki Haydar bey gibi çok bilinçli bir doktora denk geldik. Şayet çevrenizde bu durumda olanlar varsa mutlaka bir Dahiliye uzmanına gidip bu olasılık için gerekli tahlilleri yaptırınız.   

Bizde durum bu. Burayı nasıl özlüyorum anlatamam. Pek derdini başkalarına anlatabilen biri değilim anlatsam bile hemen konuyu değiştirip karşımdaki kişi ile ilgilenirim konuyu dağıtmak için. Ama burada bu konuda daha rahatım en azından biraz olsun rahatlıyorum. 
Allah dertsiz derman vermesin diyorum. Hasta olan herkese Allah acil şifa versin içinde bizimkilere de. 

MULTİPLE MİYELOM NEDİR ?

Multiple Myeloma hastalığı günümüzde nadiren de olsa husule gelen kemik iliğinde bulunan plazma hücrelerinin kanseri olarak tanımlanabilir. Kemik iliği kanseri olan Multiple Myeloma hastalığının birçok çeşidi bulunmakta olup, hastaların %90’lık bir oranında birden fazla bölgeyi tutan çeşidi görülmektedir. Eğer ki Multiple Myeloma tek bir bölgede belirgin ise soliter myeloma, birkaç komşu bölgede belirgin ise de lokalize myeloma olarak isimlendirilir.

15 yorum:

  1. Allah şifa versin, inşallah çabucak iyileşir babacığınız :)

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun Allah'tan acil şifalar dilerim babanız için...

    YanıtlaSil
  3. gülaycım,
    Allah şifasını versin babacığının,güzelim:)
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  4. Allah şifa versin.
    Hem babanıza hem minik yavrunuza.

    YanıtlaSil
  5. Çok çok geçmiş olsun, acil şifalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  6. çok çok geçmiş olsun. Allah' ım şifalar versin, babacığına da her hastaya da. sevgiler ...

    YanıtlaSil
  7. Gülay hanım çok geçmiş olsun kayınvalideme de multiple myelom teşhisi konulmuştu.Bu hastalıkta doktorun önemi büyük.Tedaviyi geciktirmemek gerek,çok şükür siz erkenden farketmişsiniz.Bu süreçte hastaya moral vermek çok önemli.Allah acil şifalar versin,sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Çok çok geçmiş olsun. Allah şifa versin, hepimize. Sevgilerimle. Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. Çok çok geçmiş olsun, Allah şifasını versin.

    YanıtlaSil
  10. gülaycığım....çok geçmiş olsun.hemen atlatırsınız inşallah...Oda zor olur...bebişime kıyamam....acil şifalar ...sevgiler emel.

    YanıtlaSil
  11. şimdi böyle bir haberi hiç beklemiyordum.parmaklarım havada kaldı.öncelikle çok geçmiş olsun diyorum gülayım.zaten yazmışsın bazen teşhisin konulabilmesi bile büyük şans.Şükür uygulanacak tedaviler var ve onu seven bir evladı.
    ayrıca kendine ve berfinede dikkat et.saçma bir cümle oldu biliyorum ama yazmadan da duramadım.inşallah berfinin durumunda taş vs çıkmayacak.tekrar geçmiş olsun bitanem.sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Canım şaşkınım, acil şifalar diliyorum, ailecek. Berfinim dilerim biran önce kurtulur bu rahatsızlığından. Yaklaşımın ve gücün beni kendine bir kere daha hayran bıraktı. Bu güçle herşeyin üstesinden gelebileceğini biliyorum. Güzel haberler bekliyorum ve tahmin ediyorum. Yeni yıl ile ilgili dileklerine katılmamak elde değil. Sevgi ve Selamlar.

    YanıtlaSil
  13. Buraya nasıl geldim bilmiyorum 😔 Bir 10 dk önce öğrendim annemdeki bu hastalığı şaşkınım babanız nasıl oldu? Ben şu an şokdayım...

    YanıtlaSil
  14. bu tür hastalar nasıl beslenmeli fikri olan var mı doktordan cevap alamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyi kapalı paketli ürünler olmalı yogur şut gibi ürünler hep uzun ömürlü pastörize olmalı sakatat yasak en basit aklıma gelenler bunlar

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...